18 Ağustos 2013 Pazar

Davetsiz KPSS'ci

      "Kimin oğluydu bu, hangi kızla sevişecek ve kim buna baba diyecekti."

     
          İçmek istemediğim halde bir tane sütlü nescafe söyledim. Yaklaşık 20 dakikadır sadece bir çay içmiştim ve bu durum garsonun hoşuna gitmiyordu. Tek başıma oturduğum masaya '5 kola 10 tost 2 çay' istesem şaşırmadan getirecek pezevenk. Demez ki "Nasıl yiyip içecek bu kadar şeyi". 'Ne yapsın ekmek parası' diyemiyorum. O ekmeğe para veriyor da ben çaya kolaya gazoz kapağı mı veriyorum. Arkadaşım olacak şerefsiz yine geç kaldı. Her zaman 1 saat geç geldiği için buluşma saatimizi 1 saat erken söylüyordum. Ama ikinci buluşmamızdan sonra durumu anladığı için 2 saat geç geliyordu.
Randevularına geç kalanların çoğu aynı zamanda gece de geç yatarlar.Çünkü böylelerinin genellikle sabah gidecekleri bir işi yoktur. Akşam da yoktur. Genellikle işsizdirler.
Sütlü nescafemin gelişinden 10 dakika sonra arkadaşım geldi. Yanında bir arkadaşı vardı. Davetsiz misafirleri sevmem, davetlileri de sevmem. Merak edenler için söyleyeyim: ikisi de erkekti. Tanıştık.Memnun olduğunu söyledi. Aynı memnuniyeti duymadığım halde 'ben de' dedim. Kılığından kıyafetinden KPSS'ye hazırlandığını anlayabiliyordum. Kirli sakal, kareli gömlek, eski okul anıları ve futbol muhabbeti onu ele veriyordu. Eski dostların yolda karşılaşmalarının faturası bana kesilmişti. Bitmesin diye yavaş yavaş içtiğim kahve de soğumuştu.
          Yabancısı olduğum ve ilgilenmediğim okul anılarını anlatmaya başladılar. Ekmek parasını çıkaran garson şimdi de peynir parasının peşine düşmüştü.Siparişlerini istedi. Arkadaşım hesabı ödemeyeceğini bildiği için sütlü bir nescafe istedi. Memur adayı davetsiz de 'aynısından alıyım' dedi. Garsonun sevinçten eli ayağına dolandı ve elindeki kalemi düşürdü. Ayağımın dibine gelen kalemi kırmak istedim o an.
  Kendi aralarındaki muhabbete beni de dahil etme isteğiyle arkadaşım anıları bana dönerek anlatmaya başladı. İçinde bir sürü tanımadığım isim olan komik bir hikaye anlattı ama içimden gülmek gelmiyordu.
Yaklaşık 10 dakikadır tuvaletin boş olmasını bekleyen arkadaşım içtiği nescafe'yi kafeye geri iade etmek için WC'ye gitti. KPSS'den 85 puan alma hayalleri kuran sikkoyla başbaşa kaldım. Nerden mezun olduğumu, ne iş yaptığımı, nereli olduğumu, eve metroyla mı metrobüsle mi gittiğimi ...vs sordu. Sıkıla sıkıla kendim ile ilgili bilgileri elemanla paylaştım. Ayıp olmasın diye sorduğu soruların aynısını ben de ona sordum(Tabi cevaplarını dinlemeyerek) İlgiye hasret olan davetsiz büyük bir iştahla uzun uzun cevap veriyordu sorulara. Ne anlatırsa anlatsın adam ilgimi çekmiyordu ve hiçbir menfaatime cevap verecek gibi değildi.
Limonlu sodaların eşliğinde sıkılmaya devam ediyordum. Arkadaşımla ikili bir sohbete başladık. Neredeyse 1 saattir kendisiyle ilgilenmiyorduk ama eleman gitmiyordu. Bitirdiği soda şişesinin pipetiyle saçma sapan şekiller yapıyordu. Ne yarrak kürek bir adamdı.Bu pezevenk yarın öbürgün memur olup "bugün git yarın gel" diyecekti. 24 aylık bir buzdolabı taksidine girecek ve 20 yıl sonra daha da sikindirik bir adam olarak emekli olacaktı. Şimdi ona "Bugün git bir daha gelme" demek istiyordum.
  "Siz burda mısınız daha" diye sordu sohbetimizi keserek. Niyetini bilmediğim için ne cevap verirsem daha az yara alarak kurtulurum diye düşündüm. "Sıkıldı herhalde, gidecek" diye tahmin ettiğim için "Evet" edim. Tanesini 5 liradan aldığı 8 tişörtlü poşetini yanımıza bırakarak 15-20 dk sonra geleceğini söyledi. Gitmek bilmiyordu amk. Kimin oğluydu bu, hangi kızla sevişecek ve kim buna baba diyecekti.
Arkadaşımın belasını siktim bu denyoyu başımıza bela ettiği için. Aslında böyle olmadığını KPSS'nin onu bu hale getirdiğini, kendisinin de şaşırdığını söyledi. KPSS ile bu hale geliyorsa buzdolabı taksidiyle kimbilir ne hale gelecekti daha.
Arkadaşım ödemeli olarak kız arkadaşını aradı. Aramak için telefonumu istemediği için takdir ettim bu hareketini. Davetsiz elemanla yaptığı hatayı telefonla telafi etmeye çalışıyordu. Kız arkadaşı aradı ve gelmesi için bir mekan söyledi. Günümü kabusa çeviren arkadaşım şimdi de beni satıp kız arkadaşının yanına gidiyordu. Hesap konusunu hiç gündeme getirmeden kendine iyi bak dileklerini bırakarak gitti. KPSS'ci elemanın poşetiyle sik gibi kaldım masada.

                                                                                                                                                    PAT

patoyku@gmail.com 
www.facebook.com/pat.oyku

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder